مـجله دیـــــنی فرهــنگی بیــــــنشجو
انتظار به معنای آماده شدن است، تلاش در راه ایجاد جامعه مهدوی... ادامه »
  • Who is Mahdi?
    Mahdi is a revered figure among Shia Muslims, believed to be one of the divine prophet Mohammad's last descendants and a descendant of the murdered Imam Hussain (Who has been murdered thirsty, shed on the ground, and trampled with hatred).
  • اندیشه‌ مهدویت منحصر به شیعیان و یا مسلمانان نیست؛ بلکه همه یا اغلب ادیان و مذاهب موجود در جهان، به گونه‌ای به “موعود” باور دارند.
  • در این زمینه یکی از روانشناسان به نام «آدلر» اظهار می‌دارد: به طور کلی در چهار تا پنج سالگی شخصیت، منش، رفتار و سبک خاص زندگی هر فرد مشخص می‌شود و این روال تقریباً تا آخر عمر ادامه می‌یابد.
غرب شناسی
سبک زندگی

سبد کالا و سبک زندگی

سلام
وقتی که به یک فروشگاه زنجیره ای میریم یک سبد بر میداریم و یک مجموعه کالاهای با ربط و بی ربط داخلش می ریزیم به عنوان سبد اقلام مورد نیاز برای زندگی.
به نظر میرسه مساله سبک زندگی هم ازین قراره.
درینجا دو دیدگاه مطرحه:
دیدگاه اول میگه که دین تعیین میکنه که چه چیزهایی درون این سبد باشه.
دیدگاه دوم میگه که دین میتونه یکی از چیزایی باشه که درون سبده.
شاید تا به حال با بازی های استراتژیک کامپیوتری مثل "صلاح الدین" و یا بازی های آنلاین استراتژیک مثل "عصر پادشاهان" بازی کرده باشید؛ نکته اش اینجاست که تمام مناسبات رو قدرت طلبی و منفعت طلبی شما تعیین می کنه و حتی دین(که با نماد معبد و کلیسا معرفی میشه) یک تشریفات پرهزینه است که به عنوان ابزاری برای کسب قدرت و منفعت بیشتر تعریف شده.
بسیاری از کسانی که تقابل مدرنیته با دین رو قبول ندارن، نگاهشون به دین همین نگاهه لذا دین رو رقیب این قدرت طلبی افسارگسیخته نمیدونن.
اما اگه جایگاه دین، جایگاه انتخاب و چینش باشه خواهیم دید که رقابت و تقابل حتمیه
حالا به نظر شما کدوم نظریه درست تره؟

کلیدواژگان:

حرف مردم
مریم السادات فلسفی
ثبت شده در تاریخ ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
در نگاه اول به نظر میرسه که دیدگاه اول درست باشه. اما اگه بخوایم دقیق‌ صحبت کنیم باید ابتدا تعریف دقیق و مشترکی از دین داشته باشیم تا بر اساس اون تعریف بررسی بشه.

نام شما:
ایمیل شما (نمایش داده نخواهد شد):
حرف شما: